İstanbulda Bir Gün - Kadıköy - Fenerbahçe

Bu günümüzü İstanbul 'a gezmek için gelen tatilcilerin gözüyle bakmaya çalışarak Anadolu yakasında geçirip , Kadıköy ve Fenerbahçe 'nin en popüler veya fazla bilinmeyen yerlerini keşfetmeye  çalışacağız . İstanbul'un en görülesi yerlerinden olan Kadıköy 'e Avrupa yakasından gelecekseniz ulaşım için bulunduğunuz yere bağlı olarak Karaköy , Kabataş , Eminönünden vapuru ,
Kadıköy ve Beşiktaş' tan dolmuşu  veya  metrobüs 'ü kullanabilirsiniz . Yalnız metrobüsü kullanacaksanız , ulaşmak için durağına göre 1 ila 3 adet köprüden çıkış iniş yapmanız gerekeceğini , çoğu durağın yaşlı ve engellilere uygun olmadığını  iş başlangıç bitiş saatlerinde kalabalık olacağını unutmayın .Biz bu gün Sabah kahvaltımızı adalara karşı Fenerbahçe 'deki bir restoranda yapmak için sahil yolunda Fenerbahçe Şükrü Saracoğlu Stadı sonrası
Kızıltoprağı geçtikten  sonra Fenerbahçe sapağından sağa sapıyoruz . Burada gerek yol üstünde gerek sahil tarafında çok sayıda cafe - restoran bulunuyor .

Genelde hafta içi serpme , hafta sonları açık büfe kahvaltı veren bu mekanlarda kahvaltı fiyatları 15 - 35 TL arasında değişiyor . Sahilde bir restoranı tercih ettiğimiz bu günde
aracımızı Fenerbahçe parkının yanındaki büyük ispark otoparkına bırakıyoruz . Bahar olmasına rağmen hava biraz serince olduğundan dışarıda oturanlar olsa da
biz içeriyi tercih edip , açık büfeden kahvaltımızı alıyoruz .
Burada kahvaltıyı nerede ederseniz edin ,bölgenin doğası , ortam ,
yat limanı veya adalar manzarası ,
işletmelerin kalitesi gibi nedenler büyük ihtimalle sizin güne güzel bir başlangıç yapmanızı sağlayacak .
Kahvaltı sonrası Fenerbahçe parkına geçip
biraz yürüyüş yaparak kahvaltıda yediklerimizi eritiyoruz . Bana göre İstanbul'da deniz kenarındaki en güzel park Fenerbahçe Parkı .
Burada eşsiz bir doğa içinde yürüyüş yapabilir , isterseniz banklarda , isterseniz cafelerde oturarak bir şeyler yiyip içebilirsiniz . İsterseniz yiyeceklerinizi getirip adalar manzarasına karşı piknikte yapabilirsiniz .
Biz Kadıköy Belediyesinin cafesinde oturup bir şeyler içerken ,
sessiz bir ortamda adaları seyrediyor ,
Fenerbahçe 'den Caddebostan sahiline gitmeye karar veriyoruz. Buraya dolmuş ,otobüs veya taksiyle de ulaşabilirsiniz . Önce biraz yürüyüş yapıyoruz .
Caddebostan Sahil yolunda Migros 'un arkasında çok çeşitli yiyecek alternatifleri bulunan ,uygun fiyatlı ,adalar manzaralı belediyenin oldukça büyük bir cafesi bulunuyor .
Biz ise yemek için biraz ilerideki Kumsal Cafe' yi tercih ederek kumsala konulmuş masalarda oturup
kişi  başı 7 TL 'ye balık - ekmek siparişi veriyor ,
adalar manzarasını izliyoruz .Burada balık - ekmek te kullanılan Norveç Uskumru 'su oldukça lezzetli .
Yemekten sonra kahvelerimizi içip
 sonrasında İstanbul'un ünlü Bağdat Caddesi üzerinden
Kadıköy'e gidip ara sokaklarda kaybolmaya karar veriyoruz .
Kadıköy de aracımızı Moda yolundaki benzin istasyonunun arkasındaki büyük otoparka bırakıyor ve sahilden yürüyerek Tepe Natilius alışveriş merkezi yolundaki Yel değirmeni semtinin ara sokaklarına giriyoruz .
Bu sokaklarda dolaşırken '' Bu gün iyi ki Kadıköy 'ü keşfetmeye karar vermişiz '' diyoruz . Çünkü Yel değirmeni semtine daha önce hiç gelmemiştik .
Buradaki tarihi binaların bazıları Beyoğlundakiler gibi çok ihtişamlı görünüyor .
Sonra Bahariyenin ara sokaklarına dalıp tarihi binaları inceliyoruz .
İstanbul'da bir kaç gün kalacaksanız Kadıköy'deki otellerde konaklamak  ortam , modern İstanbul 'u yaşamak , fazla trafiğe girmeden turistik bölgelere ulaşım ve fiyat açısından iyi bir tercih olabilir .
Daha sonra Altıyol 'da insanların buluşma yeri ünlü boğa heykeline geliyor ,
resim çektikten sonra
Kadıköy Balık pazarına geçiyoruz .
Her zaman kalabalık olan bu büyük yiyecek içecek pazarında etrafı seyredebilir , vitrinlere bakabilir , bir cafe de veya restoranda oturup deniz ürünleri dahil çok fazla yiyecek alternatifi bulabilirsiniz . Buradaki uzun bir geçmişi bulunan şarküteri dükkanlarını izliyor ,
balıkçılara bakıyor ,
Bahariyeden yürüyerek 15 dakika mesafedeki Moda 'ya ulaşıyoruz .
Kadıköy'den Moda 'ya sahilden de yürüyerek aşağı yukarı aynı sürede ulaşabilirsiniz . Moda da parkı dolaşıyor ,
sahilde yürüyüş yapıyor , Moda Burnuna doğru ilerliyor , uzaktan Kalamış koyundaki tekneleri izliyoruz .
Moda Burnunda yapılmakta olan Kadıköy Belediyesinin Moda Khalkedon Cafe - Restoranının henüz bitmediğini görünce geri dönüyor ,
dönüşte tarihi Moda İskelesine uğruyor ,
biraz dinleniyoruz .
Burada da yayalar için güzel bir sahil yolu ve cafeler bulunuyor .
Moda çay bahçelerinin olduğu yere dönüp bir bardağı 2 TL 'ye yorgunluk çayı içtikten sonra
akşam yemeği için Kadıköy Balıkçılar Çarşısına gidiyoruz . Bu çarşı ve tüm Kadıköy gündüz olduğu gibi gecede hareketli . Sokak Beyoğlundaki Nevizade 'yi andırıyor .
Gündüz daha tenha olan balık restoranlarının birinde yer bulunca hemen oturuyoruz . Garson masaya önce mezelerin bulunduğu tepsiyi getiriyor ,
meze almıyor , bira eşliğinde kalamar tava ,
karides güveç
ve salatayı tercih ediyor , balık olarak mezgit tava alıyoruz .
3 kişilik enfes yemek için toplam 170 TL ödüyor ,bu güzel günün ardından  otoparktan aracımızı alarak geri dönüyoruz .